Hvorfor:

Nærmere hvorfor ikke ?!. På en tur til Reims, oplevede vi at der var ufattelig mange producenter som ikke bruger tid, penge og energi på markedsføring, men 95% på produkterne og kvaliteten. Man kan omvendt sige at de store producenter bruger 95% på dette og 5% på kvaliteten. Branding er desværre en magtfaktor i high-end produkter som Champagne ofte betragtes som.

 

Hvem er vi:

2 vennepar som har interesse i Champagne gennem mange år. Vi har alle arbejde ved siden af, og har ikke nogen ambitioner om at dette ”projekt” skal udvikle sig til noget større end det. Vi elsker champagne og kvaliteten i produkterne som man finder hos de mindre producenter som ofte ikke er vandt med eksport.

 

Hvad kan vi:

Vi finder champagne fra små lokale producenter som ofte ligger omkring de kendte byer. Der er en årsag til at visse byer i Champagne er mere kendte end andre – f.eks. så er de sydligste kommuner kvantitet frem for kvalitet og deres produkter bliver solgt i discount supermarkeder som oftest.

 

Hvordan gør vi det:

Vi kører derned i vores bil og ud søger de producenter som ofte producerer mindre end 50.000 flakser per år, og nogle af disse har sågar ikke erfaring med eksport og derfor altid solgt deres produkter lokalt i Frankrig. Frankrig er det land i verden som drikker mest Champagne. Belgien ligger nr. 2 på listen. Danmark finder man laaaaaangt nede på den liste – det vil vi ændre på.

Vi har lager privat og har derfor ingen faste omkostninger i vores set-up. Vi holder vores profit så lavt at det blot dækker til næste tur til Champagne for at hente nye forsyninger. På den måde kan i alle nye de gode dråber fra de små lokale producenter som vi selv elsker så højt.